등고자비

성장하는 정비사들의 공동체 AEROKOREA 를 이끌고 있습니다.

성장하는 정비사 공동체

항공이야기

Terrafugia - 하늘을 나는 자동차

Jason Park 2009. 10. 12. 18:23

드디어 상용화가 된다고 하네요.  우리나라에서는 아직 멀었겠지만 그날을 기다려 봅니다...^^*

 

 

 

 

 

 

 

 Terrafugia 의 첫비행 장면입니다.

 

 

General characteristics

  • Crew: 1 pilot
  • Capacity: 2, pilot and passenger
  • Payload: 430 lb (200 kg) ()
  • Length: 19 ft 8 in (6.0 m) ()
  • Wingspan: 27 ft 6 in (8.4 m) ()
  • Height: 6 ft 3 in (1.9 m) ()
  • Empty weight: 890 lb (400 kg) ()
  • Useful load: 430 lb (200 kg) ()
  • Max takeoff weight: 1,320 lb (600 kg) ()
  • Powerplant:Rotax 912S, 100 hp (75 kW) @ 5800 rpm (max. 5 minutes), 95 hp (71 kW) @ 5500 rpm (continuous) ()
  • Propellers: Prince Aircraft Company, four-bladed "P-Tip"[7][8] propeller, 1 per engine
  • Cockpit width: 51 in (1.3 m) at the shoulder
  • Fuel capacity: 20 US gal (76 L; 17 imp gal)
  • Length on road: 18 ft 9 in (5.7 m) with elevator up
  • Width on road: 80 in (2.0 m) with wings folded
  • Height on road: 6 ft 9 in (2.1 m)
  • Front wheel drive on road

Performance

  • Cruise speed: 100 kts (115 mph or 185 km/h)
  • Stall speed: 45 kts (51 mph or 82 km/h)
  • Range: In flight 400 nmi (460 mi; 740 km); on road 600 mi (520 nmi; 970 km) ()
  • Maximum speed on road: 65 mph (105 km/h)
  • Fuel economy in cruise flight: 5 US gal (19 L) per hour
  • Fuel economy on road: 30 mpg-US (7.8 L/100 km; 36 mpg-imp)
  • Certifications: Both FAA and FMVSS certifications planned

Avionics
Glass panel; the proof-of-concept airplane includes:[9]

  • Dynon Avionics EFIS-D100 Electronic Flight Information System with HS34 Nav and GPS Connectivity
  • Dynon Avionics EMS-D120 Engine Monitoring System
  • Garmin SL30 Nav/comm transceiver
  • Garmin GTX 327 digital transponder
  • Garmin GPSMAP 496 portable GPS

'항공이야기' 카테고리의 다른 글

미국 항공정비 연수 프로그램  (0) 2009.10.16
울진공항 비행교육원 설립  (0) 2009.10.14
Never giveup~!!  (0) 2009.10.08
항공정비유학 관련 세미나  (0) 2009.10.07
FAA A&P 취득과정 교육생 모집공고  (0) 2009.10.07